Pilgrimens styrelse
Styrelsen är tillsatt för att sköta den löpande förvaltningen av samfällighetsföreningen och till se till att de beslut som fattas på föreningsstämman verkställs.
Det ekonomiska ansvaret för samfällighetsföreningen är en av styrelsens allra viktigaste funktioner. Det är styrelsen som ska tillse att erforderliga medel avseende förvaltningen uttaxeras. Vidare ska styrelsen föra redovisning över samfällighetsföreningens räkenskaper och till föreningsstämman avge en förvaltningsberättelse över styrelsens förvaltning och ekonomin för räkenskapsåret. Om samfällighetsföreningen förvaltar vissa gemensamhetsanläggningar ska styrelsen även svara för att ta fram en underhålls-och förnyelseplan för denna.
Pilgrimens styrelsen för 2025 består av följande medlemmar:
2 år Gård 2
Roll | Namn | Gård | Adress | Tid |
---|---|---|---|---|
Ordförande | Anette Håkans | Gård 3 | Pilgrimsvägen 12 | 2 år |
Ledamot | Germund Kadin | Gård 1 | Herdevägen 10 | 2 år |
Sekreterare | Jörgen Hjellström | Gård 2 | Pilgrimsvägen 35 | 2 år |
Ledamot | Tomas Maxe | Gård 2 | Pilgrimsvägen 25 | 1 år |
Kassör | Hans Enström | Gård 1 | Herdevägen 22 | 2 år |
Suppleant | Therese Frantz | Gård 1 | Herdevägen 26 | 1 år |
Suppleant | Marcus Bergström | Gård 2 | Pilgrimsvägen 19 | 1 år |
Bokföringen sköts av Hans Enström som även hanterar frågor om samfällighetsavgiften.
Kom ihåg att uppgifterna i Samfällighetsföreningsregistret ska uppdateras efter varje föreningsstämma (årsmöte). Vill du läsa mer om hur det ska gå till så tryck på knappen nedan: